مقاله

نحوه اتصال دو کابل کواکسیال به راحتی

برای نحوه اتصال دو کابل کواکسیال فرآیند کاملاً ساده و سر راست است. ما در مورد نسخه کوتاه و طولانی همان صحبت خواهیم کرد تا به مبتدیان و دیگران به طور کامل توضیح دهیم با این مقاله ی کاربردی از امواج رسان همراه باشید همچنین می توانید برای خرید کابل کواکسیال استاندارد از طریق همین سایت اقدام کنید.✌

مراحل اتصال دو کابل کواکسیال

مرحله اول

مشخص کنید که اول کابل RG59 یا RG6 دارید. اینها 2 نوع از رایج ترین کابل های کواکسی هستند و شما احتمالاً یکی یا دیگری را دارید. ساده ترین راه برای تشخیص این است که به محفظه لاستیکی کابل نگاه کنید. نوع باید در اینجا چاپ شود.تفاوت اصلی بین کابل ها این است که RG6 ضخیم تر است و دارای بالشتک بیشتری نسبت به RG59 است. این باعث می شود دوام بیشتری داشته باشد و برای کابل کشی و سیم کشی اینترنت انتخاب رایج تری باشد.

مرحله دوم

یک کانکتور متناسب با نوع کابل خود تهیه کنید. رایج ترین کانکتور کواکسن نوع F است. یک کانکتور نوع F را در یک فروشگاه سخت افزار پیدا کنید و آن را با عرض کابل خود مطابقت دهید. برای هر کابلی که وصل می‌کنید، یکی دریافت کنید.
کانکتورهای نوع N نیز وجود دارد، اگرچه این اتصالات در تاسیسات خانگی بسیار کمتر رایج هستند.کانکتورهای نوع F هنوز هم در سبک های مختلفی از جمله چین و چرخش وجود دارند. اگر نمی دانید کدام گزینه برای شما بهترین است، با کارمند فروشگاه صحبت کنید.

مرحله سوم

لاستیک را 1⁄2 اینچ (1.3 سانتی متر) از انتهای کابل ببرید. از ابزار سیم کشی یا تیغ استفاده کنید. 1⁄2 اینچ (1.3 سانتی متر) از انتهای کابل را اندازه بگیرید و اطراف لایه لاستیکی بیرونی را برش دهید. سپس آن را بکشید تا مش زیر آن نمایان شود.
تمام مسیر را از طریق کابل برش ندهید. فقط پوشش لاستیکی بیرونی را برش دهید. برش بیش از حد عمیق به اتصال آسیب می رساند.اگر برای این کار از تیغ استفاده می کنید، بسیار مراقب باشید. انگشت خود را در مسیر تیغه قرار ندهید و کابل را محکم نگه دارید.

مرحله چهارم

توری سیمی را پوست بگیرید. این توری سیمی لایه دوم کابل است. از انگشتان خود یا یک انبردست استفاده کنید و مش را جدا کنید. آن را روی محفظه لاستیکی زیر اولین برشی که انجام دادید تا کنید.یک ابزار سیم کشی می تواند این بخش را بریده و آن را جدا کند، اما اگر این کار را انجام می دهید مراقب باشید. آنقدر عمیق برش ندهید که به هادی مرکز کابل آسیب برساند.

مرحله پنجم

پلاستیک دی الکتریک را 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی متر) از انتهای کابل ببرید. لایه نهایی عایق کابل یک محفظه پلاستیکی سفید رنگ در اطراف هادی اصلی است. از یک سیم کش یا تیغ استفاده کنید و به آرامی اطراف پلاستیک را 1⁄4 اینچ (0.64 سانتی متر) از بالا ببرید. سپس آن را جدا کنید تا هادی مسی زیر آن نمایان شود.پلاستیک ممکن است با فویل پوشیده شده باشد.
به خصوص هنگام برداشتن پوشش پلاستیکی مراقب باشید. اگر به هادی آسیب برسانید، سیگنال شما ضعیف تر خواهد شد.

مرحله ششم

هر تکه مش سیمی که با هادی تماس دارد را بردارید. اگر قسمتی از مش با هادی برخورد کند، کیفیت سیگنال را مختل می کند. به این میگن نیش. دوبار بررسی کنید که کل شبکه سیمی جدا شده باشد و هیچ قسمتی با هادی تماس نداشته باشد.

نکات مهم هنگام نصب کابل کوکاکسیال

لبه‌های تیز، به کابل کواکسیال آسیب خواهند رساند. هنگام صحیح بستن کابل کواکسیال، فکر کنید که یک کابل دور یک جسم پیچیده شده باشد، خب مشخص است به مرور زمان دچار ضعف خواهد شد. حتما و حتما اگر قرار است یک مانع تیز بر سر راه کابل قرار گیرد، از رابط 90 درجه استفاده کنید.

برای مثال اگر تمایل به بستن کابل کواکسیال به پشت تلویزیون را دارید، اطمینان حاصل کنید رابط می‌تواند در این شرایط بالاترین کیفیت را عرضه کند. یک مورد دیگر، هنگامی که کابل را به پریز یا درگاه لوازم الکترونیکی وصل می‌کنید، به پیچیدن رابط با انگشتان دست بسنده نکنید.

حرف آخر

کسانی که دانش اولیه در مورد کابل های کواکسی دارند این فرآیند را آسان خواهند کرد. مطمئناً می توانید آن را امتحان کنید حتی اگر قبلاً آن را انجام نداده اید. شما قادر خواهید بود این کار را در چند بار تلاش به طور کامل انجام دهید. ما این را توصیه می کنیم زیرا هک سال ها با هم مفید خواهد بود – کابل های کواکسی راه به جایی نمی برند!

    دیدگاهی در مورد “نحوه اتصال دو کابل کواکسیال به راحتی

    1. یاسین گفت:

      تشکر ویژه از شرکت محترم امواج رسان بابت اطلاعات مفید ایول داری🌹🌹❤❤

      1. adminmehdi گفت:

        ممنونم لطف دارید

    2. میثم گفت:

      سلام خسته نباشید، از اون مقاله های کار بردی هست که واقعا می تونه مشکل رو حل کنه
      ممنون از بچه‌های امواج رسان

      1. adminmehdi گفت:

        ممنونم از لطف شما

    3. زهرا گفت:

      سلام برای خرید کابل کواکسیال حضوری مزاحم بشیم یا از سایت بخریم؟

      1. adminmehdi گفت:

        بله هم حضوری می توانید خرید کنید و هم از طریق سایت

    4. رضا حسینی گفت:

      ممنونم از شما من با این عکس کارم حل شد امواج رسان کارت درسته

      1. adminmehdi گفت:

        خداروشکر

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *