مقاله

تستر کابل کواکسیال چیست؟ + بررسی چندتا برند محبوب دنیا ✔

بعد از خرید کابل کواکسیال و کابل کشی طبق نقشه شما نیاز به تستر کابل کواکسیال دارید تا از صحت و درستی کابل کشی خود مطلع شوید.یک تستر کابل کواکسیال برای تست پریزها و کابل های کواکسیالی شما برای اتصال از ارائه دهنده اینترنت کابلی شما استفاده می شود.

حالا سوال پیش می آید که این تستر چه دردی از ما دوا می کند؟ 🤨به شما کمک می کند تا قبل از اتصال مودم، تشخیص دهید که آیا در سیم کشی کابل کواکسیال یا پریز شما مشکلی وجود دارد یا خیر. با این حال، همه تسترهای کابل کواکسیال در این مقاله از امواج رسان نمی خواهیم بررسی کنیم ولی چندتا از بهترین ها و محبوب ترین ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع تستر کابل شبکه

تستر معمولی: به منظور برقراری ارتباط میان مدیرهای ارتباطی کاربرد دارد / تستر دیجیتال: بررسی نتایج حاصل از بررسی و تست بر روی ال سی دی نمایش داده میشود

تستر کابل شبکه : در نوع تستر کابل شبکه علاوه بر بررسی و برقراری ارتباط ها مواردی مانند متراژ، مکان قطعی را نیز مورد تست قرار می دهد به وسیله این نوع از تسترهای کابل شبکه می توان زیر ساخت های شبکه را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار داد تست شبکه یکی از مراحل تکمیل کننده یک پروژه شبکه ای می باشد.

 نحوه کارکرد تستر کابل شبکه

زمانی که سیگنالی وارد کابل های مسی می گردد ، به وجود آورنده میدان مغناطیسی بزرگی می گردد. تستر کابل کواکسیال –  که در اثر به وجود آمدن این میدان مغناطیسی الکترون ها مربوط به زوج ها بر روی یکدیگر القا شده و پارامترهای افت خط را به وجود می آورد این پارامترها بیانگر اختلالات و اتفاق ها در کابل ها می باشد

تشخیص سیگنال اینترنت

بسیاری از تسترهای کابل کواکسی از ولتاژ برای تشخیص سیگنال اتصال در سیم کشی یا پریزهای کواکسیال استفاده می کنند. در حالی که ولتاژ برای تشخیص اتصال آن سیم کشی یا پریز کافی است، تایید نمی کند که اینترنت کابلی شما در آن سیم کشی یا پریز کواکسی فعال است. تشخیص ولتاژ همیشه قابل اطمینان ترین نیست و ممکن است قرائت نادرست داشته باشد.

تستر کابل کواکس DSS-01 برای تشخیص طیف خاصی از سیگنال های مورد استفاده ارائه دهندگان اینترنت کابلی برای ارائه اینترنت مهندسی شده است. به همین دلیل، شما آزمایش‌های بسیار دقیقی را روی سیم‌کشی کواکسی یا پریزهای خود دریافت می‌کنید و DSS-01 توسط اسپلیترهای مخفی که ممکن است در خط شما باشد مانعی ندارد.

استفاده از تستر کابل کواکس DSS-01 بسیار آسان است و نتایج تست فوری را در کمتر از 10 ثانیه تولید می کند. برای استفاده از DSS-01، کافی است دکمه روشن آن را فشار دهید. DSS-01 مجهز به نشانگر روشن و LED است که به رنگ قرمز یا سبز روشن می شود. اگر چراغ LED سبز شود، یک سیگنال اینترنتی معتبر شناسایی شده است. با این حال، اگر قرمز شود، هیچ سیگنالی وجود ندارد. اگر سیگنالی تشخیص داده نشود، ممکن است مشکلات بزرگتری مانند مشکلات سیم کشی وجود داشته باشد.

داشتن یک تستر کابل کواکسیال بسیار عالی است 👌 چرا که می توانید در صورت جابجایی مکرر یا اگر اخیراً بازسازی را انجام داده اید، داشته باشید. یک تستر کابل کواکسی می تواند به شما بگوید که آیا اتصال و دریافت سیگنال اینترنت حتی امکان پذیر است یا قطعی/ناتوانی در اتصال وجود دارد. تستری مانند تستر کابل کواکس DSS-01 می تواند سیگنال دقیقی را بدون دردسر حمل کردن مودم کابلی از پریز کواکس به پریز کواکس برای انجام یک آزمایش ساده به شما ارائه دهد.

کابل های کواکسیال می توانند برای اجرای انواع سیگنال های مختلف ضروری باشند. سیگنال های رادیویی، سیگنال های HDTV، سیگنال های اینترنتی و غیره. کابل کشی مسی به قدری فراگیر است که کابل های کواکسی را هم در مناطق مسکونی و هم در مناطق تجاری پیدا خواهید کرد. بنابراین هنگامی که مشکلات در شبکه کابلی شما شروع به ظهور می کنند، بسیار مهم است که بتوانید آنها را بومی سازی، شناسایی و حل کنید.

انتخاب بهترین تستر کابل کواکسیال

اگر ایده خوبی از کاری که انجام می‌دهید دارید، پس دستیابی به ساز و کار مناسب آن چندان چالش برانگیز نیست. شما واقعاً فقط باید به طول کل کابل هایی که ممکن است آزمایش کنید و انواع کابل هایی که می خواهید آزمایش کنید فکر کنید. از آنجا، شما فقط باید برخی از بررسی های اولیه کیفیت ابزار را انجام دهید.

نوع کابل کشی

همانطور که می دانید، در واقع انواع مختلفی از کابل های کواکسی وجود دارد. زیرا کابل های مختلفی برای کاربردهای مختلف ساخته می شوند. برخی از افراد کابل‌های کواکسی را برای ویدیوهای باند پهن اجرا می‌کنند، برخی دیگر در شبکه‌های دوربین مداربسته یا اتصالات آنتن رادیویی کار می‌کنند. اما رایج ترین انواع کابل کواکسی RG59، RG11 و RG6 هستند.

تفاوت در چیست؟ این کابل‌ها دارای واریانس فیزیکی کمی هستند که آنها را برای انواع مختلف نصب مناسب‌تر می‌کند، اما همچنین باعث می‌شود هنگام اجرا در زیر یک تستر/ردیاب کابل کواکسیال عملکرد متفاوتی داشته باشند. ممکن است بخواهید به دنبال تستری باشید که بتواند این نوع کابل های اولیه را در خود جای دهد. اگر به‌دنبال یکی از انواع کابل‌های باطنی‌تر هستید، ممکن است مجبور شوید تستر مخصوص آن قالب‌ها را انتخاب کنید.

ویژگی های مهم تستر های کابل کواکسیال

مقاومت الکتریکی

کابل های کواکسیال نیز دارای طیف وسیعی از سطوح مختلف امپدانس هستند. معمولاً می تواند بین 50 اهم تا 92 اهم باشد. اگر در مورد خطوطی که آزمایش می کنید مطمئن نیستید، معمولاً امپدانس کمتری برای فرستنده های رادیویی و امپدانس بالاتر برای تلویزیون های HD پیدا خواهید کرد.

امپدانس بیشتر به طور کلی به معنای سیگنال قوی تر است، اما اکثر برنامه های کاربردی این روزها از 75 اهم تجاوز نمی کنند. اگر به‌دنبال ابزاری هستید و نمی‌دانید دقیقاً با چه مقاومتی در حین آزمایش مواجه می‌شوید، احتمالاً یک تستر/ردیاب می‌خواهید که بتواند حداقل ۷۵ اهم را تحمل کند. وقتی تستر/ردیاب صریحاً به شما اطلاع نمی‌دهد که محدودیت آن چقدر است، اغلب می‌توان با خیال راحت فرض کرد که این حد حدود 75 اهم است زیرا تقریباً برای رسیدگی به تمام برنامه‌های مسکونی کافی است.

سهولت استفاده

تجهیزات تست خوب نباید خیلی پیچیده باشند. در بیشتر مواقع، استفاده از تستر/ردیاب کابل کواکسیال باید به سادگی وصل کردن کابل و زدن دکمه باشد. اما برخی از ابزارها رابط بصری تری نسبت به سایرین ارائه می دهند. بسته به سطح پیچیدگی خود، ممکن است به دنبال یک تستر/ردیاب سطح ابتدایی به جای تجهیزات پیشرفته تر باشید.

طول کابل

علاوه بر محدودیت مقاومت کابل، تسترها در مورد فاصله نیز محدودیت هایی خواهند داشت. برخی از تسترهای قدرتمندتر قادر به دستیابی به 5000 اینچ و بالاتر هستند. اما اگر واقعاً نیازی به آزمایش کابل‌هایی با طول یک مایل ندارید، در نهایت با انتخاب ابزار مناسب‌تر برای مورد استفاده خود، مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد. این نمونه ای است که اگر می خواهید در نهایت از ابزار مناسب استفاده کنید، باید نوع کابل کشی را که قصد آزمایش آن را دارید، درک کنید.

تعداد مکان ها

تجهیزات آزمایش عالی معمولاً به شما کمک می کند تا بیش از یک مکان را در طول کابل آزمایش و نقشه برداری کنید. برای کمک به شما برای محدود کردن سریع مکان یک مشکل، توانایی آزمایش چندین مکان می تواند ضروری باشد. اکثر ابزارهای دستی چند آزمایشی برای ارائه در مجموع چهار پروب تست ساخته شده اند. اما برخی از سازها می توانند هشت یا بیشتر اجرا کنند. این که آیا به آن نوع تقویت اضافی نیاز دارید یا نه، کاملاً به شرایط خودتان بستگی دارد.

محبوب ترین تستر کابل کواکسیال

تستر کوآکس کلاین تولزKlein Tools Coax Kit 

به طور خاص برای کمک به تأیید تداوم اتصال کواکسیال F-connector ساخته شده است و سپس به شما کمک می کند تا موقعیت مکانی آنها را ترسیم کنید. چه در حال انجام تعمیر و نگهداری معمول یک شبکه باشید و چه در تلاش برای تشخیص مشکل در خط باشید، این یک طراحی بسیار مفید است.

به منظور کمک به آسان‌تر کردن فرآیند چند آزمایشی، تستر ابزار Klein از یک طرح کد رنگی برای هر کنترل از راه دور استفاده می‌کند. با ساده نگه داشتن کارها، این تستر از عملکرد یک دکمه استفاده می کند. شما به معنای واقعی کلمه فقط کابلی را که می خواهید تست کنید وصل کنید، یک دکمه را فشار دهید و کارتان تمام شد.

طراحی و ساخت

مشابه بسیاری از سازهای کلاین تولز، این تستر با شاسی زرد روشن ساخته شده است. شاید در هیچ مسابقه زیبایی برنده نشود، اما مطمئناً تشخیص آن آسان استدر میان سازهای دیگر اندازه‌های این تستر 5.75 x 2.38 x 1 اینچ است که آن را نسبتاً جمع و جور می‌کند و بیشتر در طبیعت دستی است.

شاسی در اصل از پلاستیک ABS ساخته شده است که به ابزار کمک می کند حداقل تا حدی در برابر ضربه مقاوم باشد. ماهیت نسبتا سبک وزن این ابزار تضمین می کند که اگر آن را رها کنید، آسیب احتمالا سطحی خواهد بود. خراش خفیف و دیگر هیچ.

برای استفاده از Klein Tools Coax Tester Tracer، می‌توانید کنترل‌های آزمایشی و همچنین آداپتور F را روی کنترل از راه دور بچسبانید. این با استفاده از یک گیره روی خود تستر است که هم ذخیره سازی آسان و هم دسترسی آسان را در زمان استفاده از آن ریموت ها فراهم می کند.

قسمت جلویی دارای یک پنل LED بسیار خوانا است. این نشان می‌دهد که آیا ردیابی برای کابلی که اندازه‌گیری می‌کنید برای عبور، باز یا کوتاه بودن شرایط تنظیم شده است. طراحی فشاری با کد رنگی امکان تست و سازماندهی چهار کابل را با حداقل تلاش و حداقل احتمال سردرگمی فراهم می کند. یک انتهای آن قرمز، دیگری آبی، سبز و سیاه است.

دیدگاهی در مورد “تستر کابل کواکسیال چیست؟ + بررسی چندتا برند محبوب دنیا ✔

  1. محمد علی گفت:

    من یه تستر کابل کواکسیال خوب میخوام میشه معرفی کنید

    1. adminmehdi گفت:

      سلام بزرگوار می توانید از خیابان لاله زار خرید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *